Asukoha needus

Meie teadaolevas aegruumis suudab inimene ühel ajahetkel viibida ühes asukohas. Virtuaalne maailm – virtuaalsed asukohad, ja nii ei ole mingi probleem paisata ennast ühest kohast teise. Ei,ma ei katseta uute füüsikasedaduste või tehniliste imevidinatega, kogu mu kurtmine on tingitud mulle arusaamatutest piirangutest ja elu keerukamaks tegemistest.

Ma olen täiesti Eesti patrioot – mulle meeldib see maa, siinne kliima ja rohkem-vähem ka inimesed. Okei, ma ei ole aktiivne poliitiliselt ja riigikaitse kohustus on minu puhul ka “sooritatud” putšiaegse KGB maja valvamisega. Aga muidu on see maakilluke täitsa OK koht.Paraku on üks valdkond, kus tuleb ennast valetada küll USA, UK või mingi muu kodanikuks või vähemalt hetkel seal asuvaks.

Näited? Palun!

  • Minu tilluke ja iidne Sansa MP3 mängija – valides asukohaks EU piiratakse klappidesse tulev helivõimsus kuhugi alumise pooleni. EU direktiiv.
  • Windows Phone 7 – asukoht US või UK avab täiuslikuma otsingu ja ennäe imet, raadio oskab RDS’i.
  • Windows Phone 8 – sama teema otsinguga. Massivne rakenduste erinevus rakendustepoodides. Okei, mulle meeldib, kui mulle ei näidata 1001 araabia rakendust koraani kohta, aga siiski…
  • Windows 8 – jällegi, massivne erinevus rakenduste poes. Vali asukohaks US või UK ja avastamist rohkem. Jah, on hiiglama tore, kui Poe avaleheküljel on eestimaalaste jaoks vajalikud või huvitavad rakendused, kui kui otsing ei leia rakendusi üles või isegi otselink avab vaid poe avalehe, siis ….
  • DVD ja Blu-Ray regioonipiirnagud on õnneks juba ajalootolmuks pudenemas.
  • XBOX Live ga liitumiseks pidid veel natuke aega tagasi elama kuskil tunnustatud riigis. Nüüd on see tsipa paremaks läinud. Aga oh häda, kui sa soovid oma lapsele kontot teha. Noore inimese Live konto peab olema seotud tema vanema kontoga, see ebaõnnestub juhul, kui üks “elab” Inglismaal ja teine Eestis.
  • Firmade tootetoe leheküljed, kus valikus on Belgia, Tšehhi ja Norra. Valik on Teie. Mis ime läbi nende toode Eestisse jõudnud on – pole õrna aimugi.
  • Striimimisteenuste sisu sõltuvus või kättesaadavus, kus riigis asub kodanik kuulaja. Oh, saage nüüd täiskasvanuks, kuidagi ei usu, et põhjendus – meil pole seal klienditeenindust, vett peaks.
 
Ma sinisilmselt loodan, et keegi ei filtreeri Interneti Põhja-Korea tasemel, aga andle andeks-milleks seda jama vaja? Kas kogu selle regiooninduse ülevalpidamine on tõesti kasumlik firmale, klientidele ja võimudele. Või oskabki põhjust välja tuua ja arusaadavaks teha kabinetis kopitama läinud poliitik või asjapulk teisele samasugusele.